23 maj 2012

Last of Skyways

I måndags var det dags för ett besök på KSDarprt efter ett ganska långt uppehåll. Skolan tar upp alldeles för mycket tid nu på våren, men efter den är slut ska jag försöka att åka ut lite oftare. Nu till måndagens äventyr.
Jag kom ut till flygplatsen ca 17.15, precis i tid för att ta avgången till Köpenhamn. Efter ankomsten blev det en del dö tid i väntan på chartern till Cypern med JetTime som hade en EAT 16.40 men var snälla nog att komma redan 15.50 så jag missa den. Avgången var beräknad till 17.40 och trots att de var 50 min tidiga lyckades de bli sena.


Efter att OY-JTY hade avgått mot värmen blev det en stunds väntan på ankomsten från Arlanda. Men mig gick det ingen nåd på, passade på att sola lite i vår/sommarsolen och härliga 25 grader.



Efter att SE-LEU hade ankommit och avgått blev det åter igen lite väntan på Ryanair från Girona, som så klart var sena med ca en halvtimme men tillslut kom EI-EKS med texten Comunitat Valenciana på sidorna och en symbol på nosen som jag gissar har någon form av anknytning till Valencia.  


Det här blir de sista bilderna ni någonsin får från mig på Skyways, då de dagen efter, tisdag 22 maj 2012 ställde in alla betalning och ansökte sig själva i konkurs och ställde in alla flygningar. Men Karlstad blir inte utan flygförbindelser med Arlanda och Köpenhamn, för redan samma dag meddelade Nextjet att de tar över Arlanda linjen från 28 maj med 3 avgångar dagligen med en Saab 340 och en utökning när de får flygplan tillgängliga. Även Köpenhamn kommer startas inom kort, även där väntar men på lediga flygplan. Vi tackar Skyways för denna tid och önska Nextjet lycka till och hoppas det är här för att stanna och lyckas bra här i Karlstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar